EPO عموماً برای اکثر افراد برای استفاده کوتاه مدت بی خطر در نظر گرفته می شود. ایمنی استفاده طولانی مدت مشخص نشده است.

به خاطر داشته باشید که مکمل ها از نظر کیفیت توسط سازمان غذا و دارو نظارت نمی شوند. هنگام انتخاب EPO، در مورد مکمل و همچنین شرکتی که محصول را می فروشد تحقیق کنید.

عوارض جانبی EPO معمولا خفیف است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ناراحتی معده
دل درد
سردرد
مدفوع نرم
مصرف حداقل مقدار ممکن ممکن است به جلوگیری از عوارض جانبی کمک کند.

خواص گل مغربی

 

در موارد نادر، روغن گل مغربی ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. برخی از علائم واکنش آلرژیک عبارتند از:

التهاب دست و پا
کهیر
مشکل در تنفس
خس خس سینه
اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، EPO ممکن است خونریزی را افزایش دهد. EPO ممکن است فشار خون را کاهش دهد، بنابراین اگر داروهایی که فشار خون را کاهش می دهند یا رقیق کننده های خون مصرف می کنید، آن را مصرف نکنید.

EPO موضعی اغلب برای کمک به آماده سازی دهانه رحم برای زایمان استفاده می شود. اما طبق گفته کلینیک مایو، یک مطالعه گزارش داد که مصرف خوراکی EPO باعث کاهش اتساع و زایمان طولانی‌تر می‌شود. تحقیقات کافی در مورد EPO برای تعیین ایمنی آن برای استفاده در دوران بارداری یا شیردهی وجود ندارد و نمی توان آن را توصیه کرد.

پیوند مفید : بک گراند استوری

خلاصه مطلب

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد EPO ممکن است به تنهایی یا به عنوان یک درمان مکمل برای برخی شرایط مفید باشد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. تا زمانی که حکم مشخص نشود، EPO نباید به جای برنامه درمانی توصیه شده توسط پزشک استفاده شود.

هیچ دوز استانداردی برای EPO وجود ندارد. بیشتر توصیه های دوز بر اساس آنچه در تحقیقات استفاده شده است. با پزشک خود صحبت کنید تا خطرات و مزایای مصرف EPO را بسنجید و در مورد دوز مناسب برای شما مشاوره دریافت کنید.

برای کاهش خطر عوارض جانبی، همیشه از کمترین دوز ممکن استفاده کنید. اگر شروع به عوارض جانبی غیر معمول یا مداوم کردید، مصرف را قطع کرده و به پزشک خود مراجعه کنید.

منبع » خواص گیاهان